ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第20号 (2022)

中学校・高等学校教員養成課程(保健体育)学生の教師効力感 ― 生徒理解の側面から ―

https://doi.org/10.24767/00000788
https://doi.org/10.24767/00000788
eab29ec5-9e90-4cc5-b4d3-096254292a53
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_平田佳弘_20号.pdf 05_平田佳弘_20号 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-19
タイトル
タイトル 中学校・高等学校教員養成課程(保健体育)学生の教師効力感 ― 生徒理解の側面から ―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Characteristics of Teacher Efficacy of Teacher Training Students (Health and Physical Education) ― From the Viewpoint of Student Understanding ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 student understanding
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 students with special needs
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 junior high and high school teacher training course
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000788
ID登録タイプ JaLC
著者 平田, 佳弘

× 平田, 佳弘

ja 平田, 佳弘

ja-Kana ヒラタ, ヨシヒロ

Search repository
京林, 由季子

× 京林, 由季子

en 京林, 由季子

ja-Kana キョウバヤシ, ユキコ

Search repository
HIRATA, Yoshihiro

× HIRATA, Yoshihiro

en HIRATA, Yoshihiro

Search repository
KYOUBAYASHI, Yukiko

× KYOUBAYASHI, Yukiko

en KYOUBAYASHI, Yukiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study is to clarify the awareness of teacher training students regarding student understanding. Subjects of the survey were university students enrolled in a junior high and high school teacher training course (health and physical education). The content of the survey was about the effectiveness of teachers in understanding students, anxiety about practical training, and how to understand“ students who are difficult to teach” and“ students with special needs”. As a result, the anxiety of practical training was significantly higher in the second grade than in the fourth grade, but there was no difference in other items depending on the grade. In the concrete image of“ students who have difficulty in teaching,” the ratios of“ inner tasks” and “inappropriate behavior” were high. In the concrete image of “students with special needs”, the ratios of“ family situation instability” and“ antisocial behavior” were high. It was considered that the issues were to consider the background and factors of the difficulty of instruction, and to integrate the viewpoint of educational counseling and special support education with the viewpoint of student guidance.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 20, p. 33-38, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:58:18.826185
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3