ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第17号 (2020)

The Benefits of Cultural Attraction in Learning Japanese History: The Perceptions Among Undergraduate Students

https://doi.org/10.24767/00000715
https://doi.org/10.24767/00000715
c8914b38-d36c-42e4-b538-f8d748020825
名前 / ファイル ライセンス アクション
15 15 Stephen O’CONNOR_17号 (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-12-24
タイトル
タイトル The Benefits of Cultural Attraction in Learning Japanese History: The Perceptions Among Undergraduate Students
言語 ja
タイトル
タイトル 日本への興味及び日本史を学ぶ際の利点の認識を下支えする大学生の 文化的魅力の理解の影響
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 History education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Study of history
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Soft Power
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Cultural attraction
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese history
キーワード
主題Scheme Other
主題 Japanese culture
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000715
ID登録タイプ JaLC
著者 オーコナー, スティーブン

× オーコナー, スティーブン

ja オーコナー, スティーブン

ja-Kana オーコナー, スティーブン

Search repository
O’CONNOR, Stephen

× O’CONNOR, Stephen

en O’CONNOR, Stephen

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 As a result of the declining interest in history as a subject to study, academics think that students can lack specific life skills. However, in order to make the study of history relevant and motivating for students, interest can be engaged through cultural objects of a country under study. This cultural attraction of its popular culture has been appropriated by Japan through its soft power influence. This study looks to investigate to what extent has Japan’s popular culture played in nurturing peoples’ interest in the country and its history and the perception of benefits of studying history. The study found that these cultural interests were the major reasons to study history, as well as affording the students the skill acquisition to interpret the past, make links with the present and then connect with recommendations for the future.
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 歴史学に興味が薄れていることを背景に,いくらかの研究者らは学生の具体的なライフスキルの欠如が見られると論じている。しかし,学生にとって歴史学が身近なものかつ興味深いものとするために,特定の国の文化的側面を通じて考えることができる。日本のソフトパワーの影響力を通じ,ポップカルチャーといった文化的魅力が充てられてきた。本研究では日本の歴史学に対する興味がポップカルチャーによってどの程度の役割を果たしたのか分析する。本研究では,学生の文化的側面への興味が歴史学を学び,過去を理解し,現在とのつながりを確認し,将来への提案を示すための重要な要因となっていることが確認できた。
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 17, p. 137-142, 発行日 2020-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 210
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 380
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:00:06.774595
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3