ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第16号 (2020)

大学におけるサイエンスイベントが果たす役割の検討 ― 理科に対する学習意欲や教師志望への意識を取り上げて ―

https://doi.org/10.24767/00000672
https://doi.org/10.24767/00000672
827c3837-da55-43b3-a275-112dc4de1bc9
名前 / ファイル ライセンス アクション
06 06 平松茂_16号 (2.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-06-30
タイトル
タイトル 大学におけるサイエンスイベントが果たす役割の検討 ― 理科に対する学習意欲や教師志望への意識を取り上げて ―
言語 ja
タイトル
タイトル The Role of Science Events at Universities ― Considering Students’ Awareness of Their Motivation to Study Science and Their Aspirations to Become Teachers ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教師塾®
キーワード
主題Scheme Other
主題 サイエンスイベント
キーワード
主題Scheme Other
主題 教員養成
キーワード
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 science education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rika Kyoshi Juku®
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 science events
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000672
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

ja-Kana ヒラマツ, シゲル

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In science classes, students can gain understanding by means of actual experience as learning progresses through observation and experimentation. Thus, the ideal is for teaching to enable learners to come into direct contact with natural events and phenomena while also arousing their interest. To this end, it is imperative that we train teachers who can develop classes while conducting appropriate observation and experimentation. Moreover, this requires not only for students who aspire to become teachers to be well versed in the science taught in elementary schools but also for universities to cultivate their abilities as teachers, including observation skills, experimentation skills, and considerations of safety. This university has a student-initiated course (referred to below as the Rika Kyoshi Juku (“science teachers’ cram school”)) that runs separate from regular lectures and aims to nurture students’ abilities to teach science. In this course, students are trained to conduct observations and experiments covered in Grades 3-6 of elementary school and to further their study of the teaching materials. In addition, by conducting and observing mock classes, students learn how to evaluate and improve their lessons. Moreover, the university holds science events (referred to below as “events”) to give students the opportunity to use the educational skills and teaching methods that they have learned in a practical environment. These events are held approximately 10 times a year, and any student is welcome to participate. In this study, we considered whether the students’ participation in these events affected their awareness of their motivations to study science and their aspirations to become teachers. We report that a certain impact on the students’ awareness was observed.
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 16, p. 45-55, 発行日 2020-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:01:00.889435
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3