ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第10号 (2016)

理科実験室の環境整備が教師の指導意欲に与える効果の検討

https://doi.org/10.24767/00000489
https://doi.org/10.24767/00000489
3011631d-1362-45a7-a693-5a3a68e3af94
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_10_12.pdf IPU_10_12.pdf (3.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2016-03-30
タイトル
タイトル 理科実験室の環境整備が教師の指導意欲に与える効果の検討
言語 ja
タイトル
タイトル Effects of Preparing a Science Laboratory Environment on Teachers’ Leadership Motivation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 観察・実験
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 研修
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 指導意欲
キーワード
主題Scheme Other
主題 理科教師塾
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000489
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The Department of Educational Administration, Faculty of Education for Future Generations has begun a new project in 2015 based on the idea of educating teachers who are more scientifically inclined. The project’s basic concept is to educate faculty exhibiting strong leadership abilities in science, through “feeling,” “experience,” and “comprehension.” The project comprises 3 stages: (1) to feel and be moved through actual experience, (2) to approach things and phenomena through observation and experiments, and (3) to understand the development of science classes through trial lessons and activity evaluation. To achieve this, we introduced laboratory tools and various equipments to science laboratories of elementary grades 3 through 6 for experiments and observations, aiming to prepare elementary science classrooms that stimulate curiosity. We called these classrooms the “science teacher cram school” and gave the title IPU Science Meister to students who acquired high levels of leadership ability in this training. This paper investigated the results of implementing an “extension lecture” workshop for elementary school teachers in the prefecture involved in the “science teacher cram school” and studied the effects of science laboratory environment preparation on teachers’ leadership motivation. Results indicated that research for science teaching material is enjoyable and confirmed that as experience of conducting experiments increases, there are alterations in awareness, such as realizing that one has begun to like science.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 10, p. 79-88, 発行日 2016-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:50.868018
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3