ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第8号 (2014)

アメリカの中高社会科教員は北朝鮮についてどのように何を教えているのか ― インディアナ州中学・高校社会科教員への調査をもとに ―

https://doi.org/10.24767/00000413
https://doi.org/10.24767/00000413
48bdf72e-4d65-473a-86c7-c2d293760725
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_8_21.pdf IPU_8_21.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-20
タイトル
タイトル アメリカの中高社会科教員は北朝鮮についてどのように何を教えているのか ― インディアナ州中学・高校社会科教員への調査をもとに ―
言語 ja
タイトル
タイトル Teaching about the Democratic People’s Republic of Korea (North Korea) ― A Survey of Secondary Social Studies Teachers in Indiana ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 アメリカ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 北朝鮮
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 社会科教育教授法
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000413
ID登録タイプ JaLC
著者 小川, 正人

× 小川, 正人

ja 小川, 正人

Search repository
OGAWA, Masato

× OGAWA, Masato

en OGAWA, Masato

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The purpose of this study was to examine how selected secondary level social studies teachers in the state of Indiana teach about the Democratic People’s Republic of Korea (DPRK), commonly known as North Korea. A total of 575 middle, junior and/or high school-level classroom teachers were identified to participate in an online survey. The analyses of survey data suggest that a majority of the teachers responding to this survey devote some attention to the subject of North Korea. In the case of half of those teachers, however, that attention is limited to one hour or less per semester. The topics addressed most frequently by these teachers are related to conflict and warfare, social control, and economic organization. These are three topics related to North Korea that many individuals are familiar with, in part perhaps because these topics tend to dominate electronic and print media coverage of that nation. Teachers who include North Korea-related topics in their curricula rely for the most part on lecture, discussion and films as their preferred teaching methods. Interesting to note, as well, is the relatively large number of teachers employing what might be described as “student-centered” strategies such as cooperative learning, journaling and inquiry methods. The teachers in this study also tend to rely mostly upon textbooks and the internet as sources of information about North Korea. Results also suggest that the reasons for not teaching about North Korea, and the difficulties encountered by teachers are more or less the same. That is, in most cases the reasons teachers do not include the study of North Korea in their curricula to a higher degree are either lack of time, lack of information, and/or the assumption that state standards only address the Korean War.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 8, p. 175-186, 発行日 2014-03-20
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 310
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:04:52.560971
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3