ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第8号 (2014)

ゾウリムシの接合の観察法の工夫から考える理科教育

https://doi.org/10.24767/00000404
https://doi.org/10.24767/00000404
eded6331-d70a-40c6-8f37-f610c70a60e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_8_12.pdf IPU_8_12.pdf (2.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2014-03-20
タイトル
タイトル ゾウリムシの接合の観察法の工夫から考える理科教育
言語 ja
タイトル
タイトル Science Education from the Perspective of Creative Methods for Observing Paramecium Conjugation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 ゾウリムシ
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 接合
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 観察法
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教材
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000404
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The author has been breeding paramecia for 35 years and has instructed kindergarten, elementary school, and junior high school classes using observation of the paramecium as a teaching material, while advancing research in science education. In classes that utilize the paramecium, the author has developed teaching methods to foster an understanding of nature by allowing students to realize that living organisms are actually living creatures. In this study, the author engages in dialogue with students who are interested in paramecia, and furthers research on paramecium breeding at a pace that is aligned with the students’ abilities. Through these activities, the study evaluates changes in the depth of students’ knowledge and their passion for research and awareness of science education. Results show that the use of paramecium stimulated students’ curiosity, while simultaneously cultivating their perspectives about natural organisms and phenomena, and subsequently instilled in students the qualities necessary to teach science, which is “understanding through real experience”. This led the students to think of science education.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 8, p. 87-97, 発行日 2014-03-20
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 460
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:04:43.434011
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3