WEKO3
アイテム
日本語教育文法の視点からの文法記述の試み ― 複合辞「からには」と「以上は」を例として ―
https://doi.org/10.24767/00000343
https://doi.org/10.24767/000003437113ab40-618f-4daa-aedb-9ac2a964260e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 日本語教育文法の視点からの文法記述の試み ― 複合辞「からには」と「以上は」を例として ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | An Attempt for Grammar Description from the Perspective of Japanese Pedagogical Grammar ― Using Compound Functional Expressions“ Karaniha” and“ Ijoha” as examples ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 日本語教育文法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 文法記述 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 複合辞 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「からには」 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 「以上は」 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000343 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
長野, 真澄
× 長野, 真澄
× NAGANO, Masumi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | In the last decade, there has been an increase in the number of studies surrounding “Japanese pedagogical grammar (Nihongo kyoiku bunpo)”. Investigation has aimed at contributing to Japanese language acquisition as a second language. Considerations have been made to the use of grammar in specific context. This paper represents an attempt for grammar description from the perspective of Japanese pedagogical grammar with using compound functional expressions “Karaniha” and “Ijoha” as examples. Both are taught in intermediate level and often confuse learners with their similar function. The difference between them was revealed through describing the specific contexts in which they are used. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 6, p. 161-167, 発行日 2012-10-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 810 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |