Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2012-10-01 |
タイトル |
|
|
タイトル |
大学における『ワークショップ型研修方式』導入による 教職員研修の在り方に関する一考察 ― その成果と課題 ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study into the Introduction of Workshop Training at University for Faculty and Administration Bureau Members ― Achievement and Problems ― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
教職員研修 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ワークショップ型研修方式 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
コーディネーター |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
KJ法 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000337 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
住本, 克彦
大橋, 英夫
北﨑, 潤
中村, 高維
高木, 悠哉
鳥越, 厚樹
古田, 康生
嘉戸, 洋
SUMIMOTO, Katsuhiko
OHASHI, Hideo
KITAZAKI, Jun
NAKAMURA, Takamasa
TAKAKI, Yuya
TORIGOE, Atsuki
FURUTA,, Yasuo
KADO, Hiroshi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
There exist many ways to promote training: academically certified supervision, approved counseling, officially recognized SGE leadership, Board of Education annual training course, student guidance training, educational consultation training, as well as counselor development courses, and also training workshops. This paper addresses the introduction of a workshop training program at a four-year university for faculty and non-academic staff members. The achievements and problem encountered were examined for: 1. How to develop understanding among members. 2. How cooperation between faculty and non-faculty members reduced barriers. 3. How the training was advanced through interaction between the coordinator and participants. 4. The level of cooperation between faculty and nonfaculty members. 5. Ways of problem-solving. 6. Clarification of existing challenges.7. Increase in opportunity for individual consultation. 8. A range of points of view. 9. Experiencing new training programs. 10. Reviewing university objectives. 11. Value of individual contributions. 12. Confirmation of responsibilities. Relating to issues 1. Contents of the training program. 2. Time management. 3. Coordinator training, ensuring education system. 4. Exploring possibility for student participation. 5. Exchange of information regarding future training programs. 6. Restricting numbers to improve discussion. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University
巻 6,
p. 117-126,
発行日 2012-10-01
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-479X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1230704X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
見出し |
|
|
言語 |
ja |