ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第19号 (2021)

留学生別科における支援者の学びと役割 ― 留学生SAと別科生への調査から ―

https://doi.org/10.24767/00000773
https://doi.org/10.24767/00000773
bec535ea-4294-4ad6-bf59-2329bc3f1640
名前 / ファイル ライセンス アクション
10_安原凜_19号.pdf 10_安原凜_19号 (914.6 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-24
タイトル
タイトル 留学生別科における支援者の学びと役割 ― 留学生SAと別科生への調査から ―
言語 ja
タイトル
タイトル Learning and role of supporters in Global Study Center ― From a survey of international student assistants and GSC students ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 留学生スチューデント・アシスタント(SA)
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 支援者の学び
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 支援者の役割
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 日本語初級学習者
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000773
ID登録タイプ JaLC
著者 安原, 凜

× 安原, 凜

ja 安原, 凜

ja-Kana ヤスハラ, リン

Search repository
YASUHARA, Rin

× YASUHARA, Rin

en YASUHARA, Rin

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本研究では留学生SAが別科生への支援を通じて得た気づきや学び,自身の変化と,別科生が留学生SAのどのような支援が役に立ったと感じているのかを調査した。その結果,多くの留学生SA は,「コミュニケーション能力」「教え方のスキル」「日本語の学習意欲」「説明力」などが向上したと感じていた。また「個人差を考慮」することの重要性に気付いた者も多かった。一方で,「通訳」に 困難を感じた留学生SAがいたことから,教員側がその点に配慮する必要があるだろう。さらに,別科生は留学生SAの「通訳・説明」「経験や体験の共有」「学習サポート」「質問対応」が役に立ったと答えており,留学生SAは教員にはできない役割を担っていることがわかった。
言語 ja
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 In this study, the awareness and learning, their own changes gained by the international student assistants through the support for GSC students. I investigated what kind of support the international student assistants felt useful for GSC students. As a result, many assistants of International students feel improved “communication skills”, “teaching skills”, “motivation to learn Japanese”, “explanatory skills”, etc. Many international students also realized the importance of “considering individual differences.” On the other hand, there was an assistant for international student who found it difficult to “interpret”, so it is necessary for the faculty members to take this into consideration when speaking. For international students, the “interpretation, and explanation”, “sharing of experiences”, “learning support”, and “ answer to the question” of the international student assistants are useful. It was found that the assistants for international students has an indispensable role that teachers do not have.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 19, p. 81-88, 発行日 2021-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
論文ID(NAID)
関連タイプ isIdenticalTo
識別子タイプ NAID
関連識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 810
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:59:10.324058
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3