WEKO3
アイテム
説明的文章の構造理解に資する図表活用能力の具体化
https://doi.org/10.24767/00000767
https://doi.org/10.24767/0000076708766c6e-ca5e-440b-b866-2507730b415c
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-23 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 説明的文章の構造理解に資する図表活用能力の具体化 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Materialization of chart utilization ability that contributes to understanding the structure of descriptive text | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Japanese language education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Descriptive text | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Sentence structure | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Utilization of charts | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000767 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
福政, 武彦
× 福政, 武彦
× FUKUMASA, Takehiko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | This research incorporates the viewpoint of sentence structure into the Japanese language education research that uses figures and tables, which has been biased toward understanding the contents of sentences, and presents “concrete use of figures and tables that contributes to structural understanding”, which is the premise of the lesson. Specifically, we raised the question, “How can we use charts to understand the structure of the text?”, And examined the specific ability to use charts to help understand the structure of explanatory texts. The significance of this research is that by presenting the obtained knowledge as “a concrete example of the ability to utilize charts that contributes to understanding the structure of explanatory texts,” the possibility of making lessons has been greatly opened. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 19, p. 33-42, 発行日 2021-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |