WEKO3
アイテム
初年次生の学習意欲を高めるためのオンライン型反転授業の設計
https://doi.org/10.24767/00000765
https://doi.org/10.24767/00000765a3404a93-60ac-4adc-a952-601d64dc60cd
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-12-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 初年次生の学習意欲を高めるためのオンライン型反転授業の設計 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Design of On-line Flipped Classroom to Motivate First-year-students to Learn | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | first-year-student | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | flipped classroom | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | online | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ARCS | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | confidence | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000765 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
井上 , 聡
× 井上 , 聡
× INOUE, Satoshi
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this study, we tried to design a lesson for first-year students adapted to an online environment. We developed flipped classroom centered on preliminary tasks, online tests, assessments, feedback, and interaction, and verified the effects based on the ARCS model. Our design was very well evaluated in terms of attention, relevance, and satisfaction, but students’ confidence was a little low. The challenges are as follows: individual guidance, reconsideration of test contents, implementation of retests, definitions of confidence, and ways to promote interaction. | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 19, p. 13-22, 発行日 2021-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 830 |