ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第18号 (2021)

中学校・高等学校教員養成課程(保健体育)に在籍する学生の教師効力感の特徴 ― コロナ禍における実習指導を通して ―

https://doi.org/10.24767/00000734
https://doi.org/10.24767/00000734
a6f11079-13cd-4330-9d54-bcfb71f75284
名前 / ファイル ライセンス アクション
11_平田佳弘_18号.pdf 11_平田佳弘_18号 (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-06-01
タイトル
タイトル 中学校・高等学校教員養成課程(保健体育)に在籍する学生の教師効力感の特徴 ― コロナ禍における実習指導を通して ―
言語 ja
タイトル
タイトル A study on the characteristics of teacher efficacy of Students in junior high school and high school teacher training courses (health and physical education) ― under COVID-19 ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teacher efficacy
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational training
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 junior high and high school teacher training course
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000734
ID登録タイプ JaLC
著者 平田, 佳弘

× 平田, 佳弘

ja 平田, 佳弘

ja-Kana ヒラタ, ヨシヒロ

Search repository
京林, 由季子

× 京林, 由季子

ja 京林, 由季子

ja-Kana キョウバヤシ, ユキコ

Search repository
HIRATA, Yoshihiro

× HIRATA, Yoshihiro

en HIRATA, Yoshihiro

Search repository
KYOUBAYASHI, Yukiko

× KYOUBAYASHI, Yukiko

en KYOUBAYASHI, Yukiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this research, we aim to study to examine the teacher efficacy of students in junior high school and high school teacher training courses (health and physical education), under COVID-19. The subjects of the survey were students of the 2020 junior high school and high school teacher training course (health and physical education). We conducted a questionnaire survey consisting of 44 items in four areas: (1) teacher efficacy, (2) occupational self-consciousness, (3) anxiety about practical training, and (4) anxiety about COVID-19. The subjects of the analysis were 88 people who responded to both the pre- and post-survey of the educational training. The score of “teaching / guidance” of teacher efficacy was significantly higher after the educational training than before the educational training for third graders, physical education department, and aspiring civil servants. The score of “class practice ability” of anxiety about teaching practice was significantly lower after the educational teaching practice than before the educational teaching practice in all grades, departments, and career paths. The score of anxiety about COVID-19 was significantly lower after the educational training in the 4th grade than before the educational training. As a whole, the teacher efficacy of students before the educational training was relatively high. The teaching practice guidance in 2020 was centered on online lessons, but it is possible that the ingenuity of the teaching method improved the teacher efficacy and reduced anxiety about teaching practice.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 18, p. 95-104, 発行日 2021-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:59:53.706960
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3