WEKO3
アイテム
音声文字化アプリを用いた授業プランの開発 ― 小学校6年生と中学校3年生の授業検証から
https://doi.org/10.24767/00000729
https://doi.org/10.24767/00000729ef764722-9257-4c42-b9b0-faacc5b5301f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2021-06-01 | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | 音声文字化アプリを用いた授業プランの開発 ― 小学校6年生と中学校3年生の授業検証から | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||||||
タイトル | Development of a Lesson Plan Using Phonetic Transcription Application ― A Study Based on the Examination of Classes of 6th Graders and 3rd Graders ― | |||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
言語 | ||||||||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | phonetic transcription | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | phonetic transcription application | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | instruction for discussion | |||||||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||||||
主題 | development of the lesson plan | |||||||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||||||
ID登録 | ||||||||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000729 | |||||||||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||||||||
著者 |
長谷, 浩也
× 長谷, 浩也
× 清瀬, 真太郎
× HASE, Hironari
× KIYOSE, Shintaro
|
|||||||||||||||||
抄録 | ||||||||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to conduct a lesson using a phonetic transcription application in an elementary school and a junior high school, to investigate teachers’ consciousness, to derive points for instruction, and to develop a lesson plan for both sides. As a result of our survey, points according to students’ developmental stages were clarified, and based on these points, we developed a lesson plan that utilized our application in each school. This development seems to expand the possibility of learning models that utilize the sensing technology required to provide individually optimal and effective learning and support. |
|||||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 18, p. 51-60, 発行日 2021-03-31 |
|||||||||||||||||
出版者 | ||||||||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||||||||
主題 | 810 |