ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第15号 (2020)

効果的学習に向けて:高等教育機関環境の変革のための導入

https://doi.org/10.24767/00000656
https://doi.org/10.24767/00000656
31e271bc-7328-48f2-bd78-b9bc1b9cf2f1
名前 / ファイル ライセンス アクション
15STEPHEN 015StephenO’Connor_15号 (1.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-26
タイトル
タイトル Towards effective teaching: Induction for a changing higher education context.
言語 en
タイトル
タイトル 効果的学習に向けて:高等教育機関環境の変革のための導入
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher qualification
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher effectiveness
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
主題Scheme Other
主題 Teacher certification
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Induction
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 communities of practice
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000656
ID登録タイプ JaLC
著者 O’Connor, STEPHEN

× O’Connor, STEPHEN

en O’Connor, STEPHEN

Search repository
O’Connor, STEPHEN

× O’Connor, STEPHEN

en O’Connor, STEPHEN

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 国公立学校教育における効果的な教育のための基準は,特定の技能と実践から構成されていると認識されている。本稿では,英国,米国,フランス,ニュージーランドと日本の教師資格要件の概要を説明した後,特に高等教育機関での必要条件の比較において,効果的な教育方法の概念を検討する。
 新人講師に対してほとんど研修を行わない部門全体の非標準化の結果として,講師間の抱合的連携を示唆すると伴に,高等教育における効果的な教育の発展と実践的コミュニティーを維持すること,及び環境の変革のために,組織や実践を中心としたフレームワークの導入を提起した。
言語 ja
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 The criteria of effective teaching in public school education are understood to comprise particular skills and practices. This paper examines the notion of effective teaching in this sector, and then after providing an overview of teacher qualification requirements in the UK, the USA, France, New Zealand and Japan, specifically compares these requirements with the higher education sector. As a result of non-standardization across the sector in the training of new lecturers with little or no training, an induction framework is suggested incorporating collaboration amongst faculty members, centered around communities of practice in order to maintain and evolve teacher effectiveness in a changed, and changing higher education context.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 15, p. 135-143, 発行日 2020-02-15
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 360
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:01:14.060859
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3