WEKO3
アイテム
効果的学習に向けて:高等教育機関環境の変革のための導入
https://doi.org/10.24767/00000656
https://doi.org/10.24767/0000065631e271bc-7328-48f2-bd78-b9bc1b9cf2f1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-03-26 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Towards effective teaching: Induction for a changing higher education context. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 効果的学習に向けて:高等教育機関環境の変革のための導入 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | eng | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher qualification | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher effectiveness | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher certification | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Induction | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | communities of practice | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000656 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
O’Connor, STEPHEN
× O’Connor, STEPHEN
× O’Connor, STEPHEN
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | 国公立学校教育における効果的な教育のための基準は,特定の技能と実践から構成されていると認識されている。本稿では,英国,米国,フランス,ニュージーランドと日本の教師資格要件の概要を説明した後,特に高等教育機関での必要条件の比較において,効果的な教育方法の概念を検討する。 新人講師に対してほとんど研修を行わない部門全体の非標準化の結果として,講師間の抱合的連携を示唆すると伴に,高等教育における効果的な教育の発展と実践的コミュニティーを維持すること,及び環境の変革のために,組織や実践を中心としたフレームワークの導入を提起した。 |
|||||||||
言語 | ja | |||||||||
抄録(別言語) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | The criteria of effective teaching in public school education are understood to comprise particular skills and practices. This paper examines the notion of effective teaching in this sector, and then after providing an overview of teacher qualification requirements in the UK, the USA, France, New Zealand and Japan, specifically compares these requirements with the higher education sector. As a result of non-standardization across the sector in the training of new lecturers with little or no training, an induction framework is suggested incorporating collaboration amongst faculty members, centered around communities of practice in order to maintain and evolve teacher effectiveness in a changed, and changing higher education context. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 15, p. 135-143, 発行日 2020-02-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 360 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 |