ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第15号 (2020)

プロジェクト型アプローチを使用したL2クラスルームでのデジタルコンテンツ作成 考案とパイロットスタディ

https://doi.org/10.24767/00000648
https://doi.org/10.24767/00000648
a3f8ddf8-ce4b-419e-bd90-8e51a4ac1f88
名前 / ファイル ライセンス アクション
07ファスコ 007ファスコウィリアムローレンス_15号 (4.1 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2020-03-26
タイトル
タイトル Digital Content Creation in an L2 Classroom using a Project-based Approach Design and Pilot
言語 en
タイトル
タイトル プロジェクト型アプローチを使用したL2クラスルームでのデジタルコンテンツ作成 考案とパイロットスタディ
言語 ja
言語
言語 eng
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Digital content
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 project-based learning
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
主題Scheme Other
主題 project-based language teaching
キーワード
主題Scheme Other
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 content-based instruction
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000648
ID登録タイプ JaLC
著者 ファスコ, ウィリアム ローレンス

× ファスコ, ウィリアム ローレンス

ja ファスコ, ウィリアム ローレンス

ja-Kana ファスコ, ウィリアム ローレンス

Search repository
FUSCO, William Lawrence

× FUSCO, William Lawrence

en FUSCO, William Lawrence

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Project-based learning in the language classroom can supplement language-centered methodology. This approach focuses student effort on deep understanding of content while providing opportunities to develop planning, teamwork, and leadership skills as well as to follow a set of tasks through to completion. The digital content creation pilot consisted of back to back projects done by and assessed as small groups. Individually, students kept journals of their group’s progress. The journals and questionnaires were used for assessing the pilot’s effectiveness, student performance and motivation. The results showed that students had an overall high degree of satisfaction with doing project-work as well as interest to explore different kinds of projects within the spectrum of digital content. Students also enjoyed creative freedom and participating in group work. This pilot also highlighted the importance of group management strategies, applicable both inside and outside of the classroom.
言語 en
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 言語学習においてプロジェクト型学習法は,言語を中心に学ぶ従来型の学習法を補足することができる。学生は一連の課題に沿ってプロジェクトを完了する機会を与えられ,プロジェクトの内容を深く理解することに努力を集中させつつ,計画作成,チームワーク,リーダーシップ等のスキルを磨くことができる。デジタルコンテンツ作成のパイロットスタディは,小規模なグループで行う連続した2つのプロジェクトで構成された。学生は一人ひとりプロジェクトの進捗状況を記録するよう指示されていた。その記録と最後の授業で収集されたアンケートを元に,学生のモチベーション及び成果に加えてこのパイロットスタディの有効性を評価した。その結果,多くの学生がプロジェクトに取り組むことに高い満足度を示し,他の種類のデジタルコンテンツのプロジェクトにも関心を示した。自由に新しいものを創りだすという点やグループでプロジェクトを行うという点も高評価だった。このパイロットスタディでは,教室内外でのグループ管理ストラテジーの重要性も浮き彫りになった。
言語 ja
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 15, p. 51-63, 発行日 2020-02-15
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 830
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:01:21.343637
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3