WEKO3
アイテム
日本とニュージーランドの日本語教育 ― ニュージーランドの日本語クラス実践からの考察 ―
https://doi.org/10.24767/00000627
https://doi.org/10.24767/00000627aba9bdf6-a85b-452d-a87b-437f7bad12e8
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2019-05-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 日本とニュージーランドの日本語教育 ― ニュージーランドの日本語クラス実践からの考察 ― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Japanese Language Education in Japan and New Zealand ― An investigation on the practice of Japanese language classes in New Zealand ― | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 戦後日本 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 日本語教育 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 日本語学習者 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | ニュージーランド | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 日本語クラス | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000627 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
山本, 純子
× 山本, 純子
× YAMAMOTO, Junko
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of the study is to consider which direction Japanese education should take in order to help facilitate and build on the foundations of Japan’s economic and international development. The study comes about from the viewpoint of the implementation at educational sites both inside and outside Japan in order to establish Japanese language around the world. Also required is the implementation of the “100 million total activity society” which are the measures of the current Japanese government for being formed as the strength of a nation. As a result of the study, it was identified that teachers need to practice student focused, communicative Japanese classes in order to prevent the reduction in the number of learners of the Japanese language, and it is also important to provide the proper learning contents for each level of students so Japanese education survives in New Zealand. Moreover, to keep the motivation for studying the language, Japanese education should have a specialty and solidity based on economic power and strength of a nation from within Japan. |
|||||||||||
言語 | en | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 14, p. 159-169, 発行日 2019-03-31 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 810 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |