ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第14号 (2019)

サービス・マネジメントから見た教育に関する一考察 ― 福祉施設職員における教育を対象として ―

https://doi.org/10.24767/00000619
https://doi.org/10.24767/00000619
fd3b6b6c-03de-41b4-abb1-f72d8dd4ebaa
名前 / ファイル ライセンス アクション
研究紀要第14号_09.pdf 研究紀要第14号_09 (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-15
タイトル
タイトル サービス・マネジメントから見た教育に関する一考察 ― 福祉施設職員における教育を対象として ―
言語 ja
タイトル
タイトル Thoughts on Education from a Service Management Perspective ― Focusing on Education for Welfare Facility Workers ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 介護サービス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 福祉施設職員
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 接遇教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 コミュニケーション
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 モチベーション
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Long-term care services
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Welfare facility workers
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Service education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Communication
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Motivation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000619
ID登録タイプ JaLC
著者 池田, 佳代

× 池田, 佳代

ja 池田, 佳代

ja-Kana イケダ, カヨ

Search repository
沼田, 秀穂

× 沼田, 秀穂

ja 沼田, 秀穂

ja-Kana ヌマタ, ヒデホ

Search repository
IKEDA, Kayo, Ph.D.

× IKEDA, Kayo, Ph.D.

en IKEDA, Kayo, Ph.D.

Search repository
NUMATA, Hideho, Ph.D.

× NUMATA, Hideho, Ph.D.

en NUMATA, Hideho, Ph.D.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 介護サービス利用者の増加と共に,利用者とその家族の権利意識が高まり,よりよいサービスを受けたいと考える人が増えている。福祉施設職員が,利用者とその家族の要望を取り入れ,サービスを行うためには「接遇マナー」の知識が不可欠である。そこで福祉施設職員が接遇教育を学ぶことでどのような効果が得られるのかというリサーチクエスチョンを設定し,2つの社会福祉法人に対し職員アンケートを行った。その分析結果として,接遇教育は人間力(資質)の向上に役立つことを明らかにした。
言語 ja
抄録(別言語)
内容記述タイプ Other
内容記述 As more people begin to use long-term care services, awareness is growing about the rights of users and their family members. As a consequence, the demand for improved services is expected to grow. Knowledge of “service etiquette” will thus be indispensable for welfare facility workers providing services to address the demands of users and their families. Accordingly, for this study, I formulated research questions and administered a questionnaire survey to two social welfare corporations about the kinds of effects service education might have on welfare facility workers. Analysis of the results revealed that service education was useful for improving the quality and effectiveness of interpersonal interactions between welfare facility workers and users.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 14, p. 83-92, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学研究紀要
言語 ja
出版者(英)
出版者 BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 360
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 490
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 670
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:01:55.410278
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3