ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第13号 (2018)

ダンスの授業に対する印象と学習意欲の変容:I大学の授業を事例にして

https://doi.org/10.24767/00000588
https://doi.org/10.24767/00000588
292ae584-c966-420a-90cd-bbe81d76422d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_13_2.pdf IPU_13_2 (3.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-02-07
タイトル
タイトル ダンスの授業に対する印象と学習意欲の変容:I大学の授業を事例にして
言語 ja
タイトル
タイトル Impression and Learning Motivation Change of Dance Class: A Case Study of a Class of a University
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Teacher Training Course
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Dance Class
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Learning Motivation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000588
ID登録タイプ JaLC
著者 川瀨, 雅

× 川瀨, 雅

ja 川瀨, 雅

Search repository
KAWASE, Miyabi

× KAWASE, Miyabi

en KAWASE, Miyabi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, we investigated the impression and the motivation that the students had for dance or dance class, taking the class of dance in the university as a case. In survey 1, we investigated the impressions of dance or dance classes three times and explored changes in the classroom using five methods. By experiencing dance classes, I was able to reduce my poor sense of dance and make dance fun, but I didn’t get rid of the anxiety of dance coaching. In survey 2, we asked for an answer describing the image to dance class. In the first description, the “Anxiety of class practice” stood out, but by experiencing dance classes, the reality of anxiety became clear, and “child and student relations anxiety” emerged. The third statement confirmed that the students themselves could change the image of the dance class by having fun. In survey 3, we asked for a descriptive answer to what we expect from the class. As a result, it became clear that the students came to seek difficult technology toward the end of the class. This survey in order to remove the “difficult” consciousness of the students from the dance class and to motivate them to learn, students must be able to acquire basic skills from the first class several times, and allow them to“ dance”. It has become clear that students need to transform the image of the“ difficult dance” they envision.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 13, p. 9-15, 発行日 2018-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:07:23.811591
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3