ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第12号 (2018)

多世界パラダイムに基づくわり算概念の構成とその学習指導の改善に関する研究

https://doi.org/10.24767/00000577
https://doi.org/10.24767/00000577
8bcf8ee4-926d-4946-8fee-cc4c550aab9d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_12_30.pdf IPU_12_30.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-21
タイトル
タイトル 多世界パラダイムに基づくわり算概念の構成とその学習指導の改善に関する研究
言語 ja
タイトル
タイトル Research on children’s construction of division concepts and improving its teaching based on the multi-world paradigm
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 算数教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 わり算概念
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 構成主義
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 相互作用主義
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 達成度
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000577
ID登録タイプ JaLC
著者 中原, 忠男

× 中原, 忠男

ja 中原, 忠男

Search repository
前田, 一誠

× 前田, 一誠

ja 前田, 一誠

Search repository
山口, 武志

× 山口, 武志

ja 山口, 武志

Search repository
岡崎, 正和

× 岡崎, 正和

ja 岡崎, 正和

Search repository
影山, 和也

× 影山, 和也

ja 影山, 和也

Search repository
NAKAHARA, Tadao

× NAKAHARA, Tadao

en NAKAHARA, Tadao

Search repository
MAEDA, Kazushige

× MAEDA, Kazushige

en MAEDA, Kazushige

Search repository
YAMAGUCHI, Takeshi

× YAMAGUCHI, Takeshi

en YAMAGUCHI, Takeshi

Search repository
OKAZAKI, Masakazu

× OKAZAKI, Masakazu

en OKAZAKI, Masakazu

Search repository
KAGEYAMA, Kazuya

× KAGEYAMA, Kazuya

en KAGEYAMA, Kazuya

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 While division is one of the crucial concepts in elementary mathematics, it is hard to understand it. Thus, various research tasks have been tackled so far. We as a research team have investigated the following three tasks: 1) developing the survey which consists of a set of problems that enable to clarify the actual conditions of children’s construction of division concepts comprehensively and systematically, 2) revealing the actual conditions of children’s construction of division concepts based on the survey, and raising the research tasks on the teaching and learning of division, and 3) through examining those research tasks, proposing our alternatives for improving the teaching and learning of division concepts based on multi-world paradigm. In this paper we propose our final research findings by reflecting on our whole studies until now in a comprehensive way according to the following three steps. First, we give a general description of the perspective of multi-world paradigm as our theoretical background. Next, we overview our research results on the above 1) and 2) which have already been published. Finally we examine our alternatives for improving the teaching and learning based on the multi-world paradigm, which will become our final research findings, where we will emphasize the importance of meaningconstruction and tool-construction on division concepts.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 12, p. 237-249, 発行日 2018-03-21
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 410
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:07:13.617341
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3