ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第12号 (2018)

非参与観察から明らかになる領域〈表現〉の現状と課題

https://doi.org/10.24767/00000557
https://doi.org/10.24767/00000557
739c6494-2d37-442f-a81c-7d2cc620a6dc
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_12_10.pdf IPU_12_10.pdf (1.8 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-21
タイトル
タイトル 非参与観察から明らかになる領域〈表現〉の現状と課題
言語 ja
タイトル
タイトル The Future Activity and Problems of the Field“ Expression” Clarified from Non-participant Observation
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 kindergarten education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 expression education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 educational effect of expression field
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000557
ID登録タイプ JaLC
著者 川瀨, 雅

× 川瀨, 雅

ja 川瀨, 雅

Search repository
堀上, みどり

× 堀上, みどり

ja 堀上, みどり

Search repository
KAWASE, Miyabi

× KAWASE, Miyabi

en KAWASE, Miyabi

Search repository
HORIKAMI, Midori

× HORIKAMI, Midori

en HORIKAMI, Midori

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In March, 2017, the sixth kindergarten teaching procedure was notified, including seven credentials─knowledge, skill, intellect, judgement, expression, human nature and learning─and ten desirable images─healthy heart and body, independence, cooperativity, germ of morality, relationwith social life, germ of intellect, relation with nature and respect for life, interests and sense toward figures, markers or characters, communication through words, and rich sensitivity and expression, which should be brought up in kindergarten education.  This study first surveys the changes of expression education in the kindergarten teaching procedure, then mentions the new viewpoints of expression education and its educational effect and finally, clarifies some problems about the enforcement of the sixth kindergarten teaching procedure through non-participation observation of a private and a public kindergartens.  As a result, the two types of kindergarten have common and individual challenges. In both kindergartens, no activities for bringing up sentiments, no advice of teachers to deepen infants’ experiences, no tangles for environment, and no voluntary musical activities for infants are set, while these kindergartens deal differently with only a part of seven credentials.  It is necessary to devise and practice the activities for bringing up seven credentials equally. In order to do so, kindergarten programs should be carried out with clear purposes, based on the characteristics of the preschool education.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 12, p. 79-87, 発行日 2018-03-21
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:55.076498
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3