Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2018-03-21 |
タイトル |
|
|
タイトル |
TAとの協働による初年次教育プログラムの改善 ― 基礎学力向上への取り組み ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
The Improvement of First Year Experience in Corporation of TA ― The Approach to Develop Basic Academic Abilities ― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
初年次教育 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
基礎学力 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
TA制度 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
日報 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000551 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
井上, 聡
林, 紀行
INOUE, Satoshi
HAYASHI, Noriyuki
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
First year experience consists of various programs, and especially it is vital to enhance basic academic abilities in order to develop first graders’adaptability to university. Our school adopted undergraduates as teaching assistant (TA), and attempted to improve our program in corporation with them. As a result, we have found these information: first graders are more likely to lack in learning strategy, and our TAs have much difficulty in devising ways of teaching and drawing out questions. Our challenge is to analyze the relation between learning outcomes and TA system. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University
巻 12,
p. 29-35,
発行日 2018-03-21
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-479X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1230704X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |