ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第12号 (2018)

「中1ギャップ」の解消に向けた小学校における教科担任制の効果の検討 ― 学級担任制で学ぶ児童との意識調査の比較を通して ―

https://doi.org/10.24767/00000549
https://doi.org/10.24767/00000549
40cfd7bd-7f82-46bb-99e7-42c5cb7621f8
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_12_2.pdf IPU_12_2.pdf (1.4 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2018-03-21
タイトル
タイトル 「中1ギャップ」の解消に向けた小学校における教科担任制の効果の検討 ― 学級担任制で学ぶ児童との意識調査の比較を通して ―
言語 ja
タイトル
タイトル A Study on the Effects of the Subject-based teacher assignments system in Elementary Schools to Solve the“ Chu-ichi Gap” ― Comparison with the Attitude Survey of Children in the Class-based teacher assignments system ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Chu-ichi Gap
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Subject-based teacher assignments System
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 the Class-based teacher assignments System
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Understanding of learning
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000549
ID登録タイプ JaLC
著者 浅田, 栄里子

× 浅田, 栄里子

ja 浅田, 栄里子

Search repository
中西, 紘士

× 中西, 紘士

ja 中西, 紘士

Search repository
ASADA, Eriko

× ASADA, Eriko

en ASADA, Eriko

Search repository
NAKANISHI, Kouji

× NAKANISHI, Kouji

en NAKANISHI, Kouji

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The aim of this study is to investigate how children, who are accustomed to the subjectbased teacher assignment system in their elementary school days, feel about their life as junior high school students, and to examine whether this system can be effective to solve the“ Chu-ichi Gap.” According to the results of questionnaires, it turned out that children in the subject-based teacher assignment system are less likely to feel anxious than those in the class-based teacher assignment system. In particular, junior high school students’ anxieties toward learning and teachers make a huge difference between the two groups. As previous studies have pointed out, the subject-based system can lead to the understanding of learning, one factor of“ Chu-ichi Gap.”
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 12, p. 13-17, 発行日 2018-03-21
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:47.694683
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3