ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第11号 (2017)

教職科目「教育原理」における事例教材を用いた授業に関する開発的研究

https://doi.org/10.24767/00000524
https://doi.org/10.24767/00000524
1495d006-eeb5-49f3-beba-5714006e47d6
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_11_12.pdf IPU_11_12.pdf (1.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2017-03-30
タイトル
タイトル 教職科目「教育原理」における事例教材を用いた授業に関する開発的研究
言語 ja
タイトル
タイトル Course Design of“ Principles and Thoughts of Education” with the Idea of Case Method Education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 Pre-service Teacher Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Principles of Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Case Method Education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Reflection
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000524
ID登録タイプ JaLC
著者 長谷, 浩也

× 長谷, 浩也

ja 長谷, 浩也

Search repository
浅田, 栄里子

× 浅田, 栄里子

ja 浅田, 栄里子

Search repository
山口, 裕毅

× 山口, 裕毅

ja 山口, 裕毅

Search repository
HASE, Hironari

× HASE, Hironari

en HASE, Hironari

Search repository
ASADA, Eriko

× ASADA, Eriko

en ASADA, Eriko

Search repository
YAMAGUCHI, Yuki

× YAMAGUCHI, Yuki

en YAMAGUCHI, Yuki

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 The recent societal situation in Japan requires its teachers’ colleges to train students to be work-ready graduates. In response to these expectations, we established a project to elaborate on the teaching philosophy intended to improve the course design of‘Principles and Thoughts of Education’. In teacher education curricula, courses emphasise teaching ideals, history, and ideas on education. In some cases, the contents tend to be abstract and distant from the students’ daily experiences. Thus, this project first developed teaching materials with a focus on case method education. The teaching materials are based on situations in schools, which has rarely been done, although it is important for students to understand. Second, this project clarified students’impressions of the classes they taught using the teaching materials. We expected the students to develop their personal ideas about teaching as well as teaching skills. The results revealed that the second goal was achieved. We concluded that, to improve course design, it is indispensable to ameliorate questions for the teaching materials. When the measure takes and the course is taught, students might foster their teaching skills and attain a new perspective on the education required for the teaching profession.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 11, p. 75-83, 発行日 2017-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
見出し
言語 ja
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:06:24.253864
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3