WEKO3
アイテム
音楽科教育法に必要とされる音楽基礎力育成の一考察 ― 小学校教員養成課程における音楽経験の有効性 ―
https://doi.org/10.24767/00000522
https://doi.org/10.24767/00000522dfdec15d-3efd-45cf-9be3-712705242805
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 音楽科教育法に必要とされる音楽基礎力育成の一考察 ― 小学校教員養成課程における音楽経験の有効性 ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Consideration of Basic Music Training, which is a Necessary Part of the Teaching of the Subject of Music ― The Effectiveness of Music Experience in the Teacher-training Program for Elementary School Teachers ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教員養成 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 音楽科教育法 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 表現 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 器楽合奏 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | トーンチャイム | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000522 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
髙崎, 展好
× 髙崎, 展好
× TAKASAKI, Nobuyoshi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The music education methods in the training process for elementary school teachers consist of fifteen lectures and practice sessions in a curriculum comprising of fundamental knowledge, acquisition of practical and technical skills, and the creation of teaching guides. However, in the limited lecture and practice time given, it is extremely difficult for students who do not specialize in music, or have little musical experience to acquire the basic music skills that would enable them to teach the subject. This means that in the future, they will face many challenges when teaching. The objective of this study is to clarify the effectiveness of ensemble-based music experience in developing musical knowledge, basic skills, expressive abilities, and technical skills that are required of elementary school teachers. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 11, p. 59-67, 発行日 2017-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 760 |