Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2017-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
幼児の遊びの充実化に関する考察 ― 4歳児の自由保育場面の観察を通して ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study of The Improvement of Infants’ Play ― Based on the Observation of Free Playing Scene of 4-year-olds ― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
start and end of play |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
4-year-olds |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
mbivalence |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
support of nursery school teachers |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000514 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
浅井, かおり
浅井, 拓久也
ASAI, Kaori
ASAI, Takuya
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
The aim of this study was to examine what scenes lead to the improvement of infants’ playing. The study focused on the scenes as the factors of improvement of infants’ play. Free playing scenes of 4-year-olds were observed intermittently, and analyzed through the concept of ambivalence between “ I ” and “We”. The result showed that the beginning and end of play were the important factor of the improvement of infants’ play. The findings suggest there are the fluctuation of infants’ feelings and desire in the start and end of play, and what support, in this point, affects the improvement of playing. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University
巻 11,
p. 9-13,
発行日 2017-03-30
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-479X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1230704X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
見出し |
|
|
言語 |
ja |