Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2016-03-30 |
タイトル |
|
|
タイトル |
特別支援教育の視点に立った中学校区の連携の在り方に関する一考察 ― 保育所・幼稚園・小学校・中学校を10年間連携させた教育実践モデルの提案 ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
A Study of the cooperation of the junior high school precinct that rose in the viewpoint of special needs education ― Suggestion of the educational practice that let a nursery school, a kindergarten, an elementary school, a junior high school cooperate for ten years ― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
保幼小中連携 |
キーワード |
|
|
言語 |
ja |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
学びの連続性 |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000492 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
住本, 克彦
田村, 仁志
SUMIMOTO, Katsuhiko
TAMURA, Hitoshi
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
In this study, the author suggested the educational practice that let a nursery school, a kindergarten, an elementary school, a junior high school cooperate for ten years. One of the result is what was able to share the guiding principles of a basic lifestyle. Using news from school or a homepage, it became clear that it was necessary to push forward an area and the enlightenment of the protector more because information sent an action of the cooperation of a nursery school and a kindergarten, an elementary school and the junior high school positively. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University
巻 10,
p. 107-116,
発行日 2016-03-30
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-479X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1230704X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
見出し |
|
|
言語 |
ja |