WEKO3
アイテム
英語で教える英語の授業が学習者の教授言語の好みに与える影響
https://doi.org/10.24767/00000491
https://doi.org/10.24767/0000049157f1fe66-1b14-45e1-93fd-1f87c88e692f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2016-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 英語で教える英語の授業が学習者の教授言語の好みに与える影響 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Effects of Teaching English in English on Learners’ Preferences for Instructional Languages | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新しい学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教授言語 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 英語を英語で | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学英語教育 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000491 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
岩中, 貴裕
× 岩中, 貴裕
× IWANAKA, Takahiro
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to clarify how teaching English in English would influence learners’ preferences for instructional languages. Forty-three undergraduates were employed as the participants. They took an English course taught by the author, which consisted of 15 lessons. To clarify how their preferences for instructional languages changed while taking the course, the same questionnaire was given at the beginning and the end of the course. The results are: 1) learners would like their teachers to use both Japanese and English judiciously as a medium of instruction and 2) learners with high English proficiency would like their teachers to use English more in class. It is then discussed that learners with high English proficiency are likely to prefer cognitively demanding tasks and that just using English for teaching English is not good enough to satisfy their needs. It is finally argued that university English courses need to incorporate activities which would encourage learners to develop their English literacy. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 10, p. 99-106, 発行日 2016-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 800 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 830 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |