ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第9号 (2015)

不登校経験のある高校生のレジリエンス育成と学校適応の質的研究 ― 通信制K高校パフォーマンスコースに焦点づけて ―

https://doi.org/10.24767/00000465
https://doi.org/10.24767/00000465
956f3769-9b42-45c0-8c7c-1717d95d340a
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_9_38.pdf IPU_9_38.pdf (2.5 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 不登校経験のある高校生のレジリエンス育成と学校適応の質的研究 ― 通信制K高校パフォーマンスコースに焦点づけて ―
言語 ja
タイトル
タイトル A qualitative research paper on the development of psychological resilience and adjustment to the school environment, of high school students who were classified as school non-attendees ― A case study of the performing arts programme at K high school; a school with flexible learning options catering to students who were once school non-attendees ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 パフォーマンス活動
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 レジリエンス
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 不登校
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学校適応
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000465
ID登録タイプ JaLC
著者 大橋, 節子

× 大橋, 節子

ja 大橋, 節子

Search repository
金子, 恵美子

× 金子, 恵美子

ja 金子, 恵美子

Search repository
OHASHI, Setsuko

× OHASHI, Setsuko

en OHASHI, Setsuko

Search repository
KANEKO, Emiko

× KANEKO, Emiko

en KANEKO, Emiko

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Students’ non-attendance at school in Japan has been a serious educational issue. So far, in the past fifty years of research on school ‘non-attendance’ a solution has yet to be found. In recent years, the factors which cause non-attendance have become increasingly diversified and complex. Truancy and dropout at the post-compulsory level, namely at senior high schools, has become a social pathology. A correlation between social withdrawal and missing school is suspected. This research project aims to identify the reasons behind school absenteeism and to discuss practical approaches toward students’ adjustment to school settings. The objective of this qualitative, longitudinal study is to discuss the effects of performing arts programs on students who were once school non-attendees. Performing arts programs explore physical activities that influence the development of students’ psychological resilience (the ability to cope with stress and recover) helping them adjust to their school environment. A case study of the performing arts program at K high school in Tokyo which offers flexible learning options catering to students who were once school non-attendees will address the issue of school non-attendance.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 9, p. 307-318, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:39.700581
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3