ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第9号 (2015)

中学校におけるセルフ・エスティームを育む教育の実践とその成果

https://doi.org/10.24767/00000452
https://doi.org/10.24767/00000452
f6078244-8c67-49ea-9166-697f52a25ca0
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_9_25.pdf IPU_9_25.pdf (2.6 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 中学校におけるセルフ・エスティームを育む教育の実践とその成果
言語 ja
タイトル
タイトル An Example of the Education Aimed at Enhancing Self-esteem for Junior High School Students
言語 en
言語
言語 eng
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 セルフ・エスティーム
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 愛情と受容
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 充実感
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業と学級づくり
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000452
ID登録タイプ JaLC
著者 山本, 正

× 山本, 正

ja 山本, 正

Search repository
YAMAMOTO, Tadashi

× YAMAMOTO, Tadashi

en YAMAMOTO, Tadashi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Self-esteem determines the action of a person. Being involved in the education for enhancing self-esteem makes the foundation which cherishes healthy mind and academic abilities, and it contributes to the realization of the educational target. In order to enhance self-esteem, we need to tackle the educational activities which have the sense of fulfillment in responding to the children’s desire for love and acceptance, achievement, and human relations. Okayama municipal Kibi Junior High School has focused on the improvement of the classes and classroom activities, and has worked on the method of a small-group study and a classroom management which has a receptive and supportive atmosphere. This can be regarded as the example of the education to bring up self-esteem.
First, Kibi Junior High School set the target (20 items) which is aimed to improve the teaching and classroom management by all teachers, and evaluated the degree of achievement at each end of school term. Afterwards all the students and homeroom teachers discussed the problems and the ways how to improve their learning and classroom atmosphere. In addition, teachers tried to improve their abilities on teaching and classroom management through the teachers’ seminar.
As a result, through these actions, the degree of the achievement of the aim gradually rose(the score of the 3rd-year’s was clearly high, compared with the ones when they were in the first-year and the 2nd-year [CR=3.18,p<.01]). It seems that such educational practice is greatly meaningful not only for the students but also for the teachers to improve their teaching skills and leadership.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 9, p. 215-222, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:28.015751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3