WEKO3
アイテム
生活科教育法および理科教育法を学ぶ前段階の授業科目における領域「環境」の内容と授業方法を取り入れた指導に関する有効性について
https://doi.org/10.24767/00000441
https://doi.org/10.24767/0000044171e3e07e-aad1-47a7-be98-2dfd8eba94e7
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 生活科教育法および理科教育法を学ぶ前段階の授業科目における領域「環境」の内容と授業方法を取り入れた指導に関する有効性について | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | To the faculty of“ Living Environmental studies” and to the teachers of“ science”, we come together to understand and create a curriculum in which we should teach “Environmental studies” before allowing children to start“ Living Environmental studies” and“ Elementary science.” | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 領域「環境 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生活科 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校理科 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生活の理解 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自然の理解 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000441 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
梶本, 佳照
× 梶本, 佳照
× KAJIMOTO, Yoshiteru
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | Morimoto and Isobe (2011) had their students complete various activities through playing. In doing so, the students made considerable contribution in understanding the environment for children education. Their pupils experienced many things, expressing what they felt, making sense (aware) of various things, and brought a new way to think about science. This awareness and sprout of scientific thinking became the basis of understanding matter and phenomena, when they began to study Living environment and Science. Thus, practicing the practical lessons which involve the understanding of Living environment and Nature, and connecting it with the teaching method and understanding the context of “Environment”, sets the stage of learning Living environment studies and Elementary science, as a result of this, student awareness and from various questionnaire, makes us realize the understanding of Living environment and Nature corresponds with the lesson on the subject “Living Environmental studies.” Moreover it forces the students to become aware of the connections between these two sciences. (Living environmental studies and elementary science.) In conclusion, students can use this connection to understand in context what they learned and apply it to their own real life situations. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 9, p. 115-122, 発行日 2015-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 |