ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第9号 (2015)

生活科教育法および理科教育法を学ぶ前段階の授業科目における領域「環境」の内容と授業方法を取り入れた指導に関する有効性について

https://doi.org/10.24767/00000441
https://doi.org/10.24767/00000441
71e3e07e-aad1-47a7-be98-2dfd8eba94e7
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_9_14.pdf IPU_9_14.pdf (2.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 生活科教育法および理科教育法を学ぶ前段階の授業科目における領域「環境」の内容と授業方法を取り入れた指導に関する有効性について
言語 ja
タイトル
タイトル To the faculty of“ Living Environmental studies” and to the teachers of“ science”, we come together to understand and create a curriculum in which we should teach “Environmental studies” before allowing children to start“ Living Environmental studies” and“ Elementary science.”
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 領域「環境
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生活科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校理科
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 生活の理解
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 自然の理解
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000441
ID登録タイプ JaLC
著者 梶本, 佳照

× 梶本, 佳照

ja 梶本, 佳照

Search repository
KAJIMOTO, Yoshiteru

× KAJIMOTO, Yoshiteru

en KAJIMOTO, Yoshiteru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Morimoto and Isobe (2011) had their students complete various activities through playing. In doing so, the students made considerable contribution in understanding the environment for children education. Their pupils experienced many things, expressing what they felt, making sense (aware) of various things, and brought a new way to think about science. This awareness and sprout of scientific thinking became the basis of understanding matter and phenomena, when they began to study Living environment and Science. Thus, practicing the practical lessons which involve the understanding of Living environment and Nature, and connecting it with the teaching method and understanding the context of “Environment”, sets the stage of learning Living environment studies and Elementary science, as a result of this, student awareness and from various questionnaire, makes us realize the understanding of Living environment and Nature corresponds with the lesson on the subject “Living Environmental
studies.” Moreover it forces the students to become aware of the connections between these two sciences. (Living environmental studies and elementary science.) In conclusion, students can use this
connection to understand in context what they learned and apply it to their own real life situations.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 9, p. 115-122, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:18.524141
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3