WEKO3
アイテム
コーパスに基づく文法教授法の見直し: megafepsの真偽を問う
https://doi.org/10.24767/00000440
https://doi.org/10.24767/00000440d867dfd3-4de8-47c0-8c24-07c53210576f
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | コーパスに基づく文法教授法の見直し: megafepsの真偽を問う | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Reviewing Grammar Instruction Based on Corpus Studies: Questioning the Authenticity of megafeps | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 動名詞 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | コーパス | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 母語話者 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習者 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教科書 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000440 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
井上, 聡
× 井上, 聡
× INOUE, Satoshi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The variation of verbs which are followed by gerund varies widely, and as many as 74 kinds are presented in previous studies. In order to promote learners’ understanding about the usage, the term ‘megafeps’ (Egawa, 1991) is often used, including mind, miss, enjoy, give up, admit, avoid, finish, escape, practice, put off, postpone, stop and suggest. Based on three types of corpus, (native speaker, learner, and textbook), the following findings have identified: The verbs used most frequently are stop, avoid, consider, enjoy and risk, but learners underuse consider and risk. It is important to review English teachers’ explicit knowledge about the usage of megafeps. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 9, p. 105-113, 発行日 2015-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 830 |