ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第9号 (2015)

自然の事物・現象に主体的に関われる授業の一手法とその考察

https://doi.org/10.24767/00000439
https://doi.org/10.24767/00000439
3b6b125f-f3eb-442a-b97a-a41aad1bf051
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPU_9_12.pdf IPU_9_12.pdf (2.9 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2015-03-30
タイトル
タイトル 自然の事物・現象に主体的に関われる授業の一手法とその考察
言語 ja
タイトル
タイトル Discussion of a Lesson Technique Involving Proactive Engagement with Natural Phenomena
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 主体的な学習
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 事物・現象
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 授業デザイン
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000439
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 Though a failure to engage with science has long been subject to criticism, when we observe teaching plans created by students at our university, more than a few cases do not adequately consider boosting students’ interest toward the natural world and its phenomena. Therefore, it would be of major significance to send the student teachers at our university to schools equipped with competencies that might enable them to develop classroom content fostering involvement and pursuit of the natural world and its phenomena. By developing teaching materials for use in introductory classes, devising techniques for presenting teaching materials, and posing appropriate questions, it will be possible to draw learners’ attention to the appealing natural world and highlight its mysteries. In addition, by boosting students’ interest, it seems possible to encourage students to continue this involvement and proactively and voluntarily participate in classes. Then, through the continuous implementation of such lessons, it might be possible to gradually dispel the feelings of inferiority toward science. This study examines the effects of implementing lessons designed on the basis of these ideas and reports observations that include changes in consciousness and increased interest toward subjects covered in class as a result of such implementation.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University

巻 9, p. 93-103, 発行日 2015-03-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 International Pacific University
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
権利
言語 ja
権利情報 環太平洋大学
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:05:16.716064
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3