WEKO3
アイテム
子どもの関係性を育む支援に関する実践的研究 ― 引きこもり傾向の事例分析に基づく早期サポートの在り方についての考察 ―
https://doi.org/10.24767/00000429
https://doi.org/10.24767/000004297026ffea-fa3e-42df-bbc6-baa6b88d1c63
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2015-03-30 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 子どもの関係性を育む支援に関する実践的研究 ― 引きこもり傾向の事例分析に基づく早期サポートの在り方についての考察 ― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A case study children support techniques of interpersonal relationship development for children ― Approach to internal and emotional withdrawal ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関係性の育み | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 発達支援 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 引きこもり傾向 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000429 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
勝田, 麻津子
× 勝田, 麻津子
× KATSUDA, Matsuko
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The term withdrawal that occurs on an internal, psychological level, involving phenomena in which the individual loses interest and concern in his or her surroundings, leading to subsequent cessation of internal and emotional interaction. The present manuscript distinguishes between states of realistic/withdrawal and internal/psychological withdrawal, and report on the significance of treatment status in relation to these two types of withdrawal in psychotherapeutic approaches for children and adolescents who refuses to go to school, and those manifesting social withdrawal. This study assessed improvement in children’s symptoms as well as that in mother - child relationship. We believe that it is the psychological treatment provided to a mother that led to the improvement in her child’s symptom as well as that in the mother - child relationship. Accordingly, we concluded that verbal and non- verbal therapies to the mother are essential for the treatment of her child’s attachment disorder as well as for the improvement of the mother - child relationship. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 9, p. 5-14, 発行日 2015-03-30 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 140 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 |