WEKO3
アイテム
読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(4) ―「いいところ見つけ交流活動」の活性化―
https://doi.org/10.24767/00000364
https://doi.org/10.24767/000003644c7fee5d-b4fb-48da-be01-af25a9db6279
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2013-03-15 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(4) ―「いいところ見つけ交流活動」の活性化― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on Methods and Techniques of Instruction for the Improvement of Reading- Comprehension Literacy (4) ― Activation of learning activities to find the best of others ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PISA型読解力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 論理的思考力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自分の考え | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | POP作り | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000364 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
伊﨑, 一夫
× 伊﨑, 一夫
× ISAKI, Kazuo
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of this study is to determine the “activities to find the best of others.” Improving teaching ideas ensures the creation of required PISA type reading comprehension “my thoughts,” and verifies its effectiveness. PISA type reading comprehension is determined on the basis of language activities, attitudes, positive attitudes depending on the purpose. The guidance case addressed in this study shows the core activity in which students make POP. The learning activities, the two evaluation activities, and artifacts representation of their own POP come to evaluation activities to learn the goodness of making POP of others. This paper confirmes the effectiveness of the “activities to find the best of others” in the creation. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 7, p. 89-96, 発行日 2013-03-15 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |