WEKO3
アイテム
中学生版セルフ・エスティーム検査に関する研究
https://doi.org/10.24767/00000338
https://doi.org/10.24767/000003382e9f8234-f564-4973-9927-dc3806555f75
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-10-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 中学生版セルフ・エスティーム検査に関する研究 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study on the Self-esteem Scale for Junior High School Students | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | セルフ・エスティーム | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 中学生版セルフ・エスティーム検査 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 因子分析 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 下位検査 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000338 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
山本, 正
× 山本, 正
× YAMAMOTO, Tadashi
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | It is said that children’s self-esteem is very low in Japan (Furusho, 2009). We shouldn’t underestimate this situation, because self-esteem is “the key” to control all the actions of human beings. Now is the time to focus on the education for enhancing positive self-esteem. It is necessary to have an appropriate scale for grasping the state of self-esteem for that. So, I would like to introduce “the Self-esteem Scale for Junior High School Students” which was made up by me. It is a measure which consists of 30 items selected for evaluating the consciousness such as “achievement” or “interpersonal relationship” which are the essential pillars of self-esteem. The main elements of these items clarified by the factor analysis are as follows, “satisfactions and confidence”, “inferiority complex”, “aggressiveness”, and “social evaluation”. These four elements can be measured by sub-scales respectively. In addition, positive correlation was found between the total score of this Scale for Junior High School Students and that of the Rosenberg Self-esteem Scale (r=.63, p<.001). | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 6, p. 127-133, 発行日 2012-10-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 140 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |