WEKO3
アイテム
「生きる力」の育成という観点からみた小学生の宿泊型集団活動と学校体育の相補的関係について
https://doi.org/10.24767/00000316
https://doi.org/10.24767/00000316eb55dcf0-c74c-4eea-b5f8-89073f25e497
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 「生きる力」の育成という観点からみた小学生の宿泊型集団活動と学校体育の相補的関係について | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Complementary relationship between lodging-type group activities of elementary schoolchildren and school gymnastics from a viewpoint of getting of “the zest for living” | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 生きる力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 宿泊型集団活動 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 学校体育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 相補的関係 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000316 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
山本, 泰明
× 山本, 泰明
× YAMAMOTO, Yasuaki
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The government curriculum guidelines for elementary school indicate the necessity for zest for living. The purpose of this study was to clarify how this was achieved at a sports camp, which aims to foster participation in sports for elementary school children. It was clear from questionnaires that children, the coaching staff and parents that they all wished for children to encouraged to have a the zest for living in all the activities including experience of sports. Furthermore, it was clear that the children experienced the zest for living by exchanging with children of different ages, and also with or adults. Since fundamental capability is supported in school gymnastics, the characteristic of these camps is useful. It is necessary to complement relations between the camp of non-every day and everyday school gymnastics. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific Universitiy 巻 5, p. 101-109, 発行日 2012-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |