WEKO3
アイテム
読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(3)-「さぐる思考」の活性化-
https://doi.org/10.24767/00000310
https://doi.org/10.24767/000003100c2af318-6a73-4c02-af62-147ddc6f9943
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2012-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(3)-「さぐる思考」の活性化- | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Methods and Techniques of Instruction for the Improvement of Reading - Comprehension Literacy (3)\n?Activation of key elements in thought exploring? | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | PISA型読解力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 論理的思考力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 自分の考え | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校中学年 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読解指導 | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000310 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
伊崎, 一夫
× 伊崎, 一夫
× ISAKI, Kazuo
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of the research was to create a teaching curriculum in regard to reading comprehension, with particular emphasis on individual thoughts. The parer explores the core ideas of learning activities in regards to picture book reading. During the research learning activity worksheet were utilized to incorporate varying themes and the extent to which original stories could be produced. The worksheets comprised of two items in order to convey the original contents, in addition a concocted twist in the story. Through such activities logical thinking can be enhanced which ultimately can lead to improved teaching of reading comprehension. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 5, p. 51-60, 発行日 2012-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |