WEKO3
アイテム
保育実習Ⅰ(保育所)における実習学生と園児との関わり―自由遊びでの能動的・受動的関わりの頻度とそのパターン―
https://doi.org/10.24767/00000297
https://doi.org/10.24767/00000297a28f59f9-2595-4428-a2b7-d9c27d29f38e
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 保育実習Ⅰ(保育所)における実習学生と園児との関わり―自由遊びでの能動的・受動的関わりの頻度とそのパターン― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A relation with training students in childcare training Ⅰ(day nursery) and infants ― The frequency of the relation of the active passiveness by the play free to do relation with training students in childcare training and infants and the patterns ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育実習Ⅰ | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 保育所 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関わり項目と頻度 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 関わりパターン | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000297 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
古田, 康生
× 古田, 康生
× FURUTA, Yasuo
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The aim of this study was to research about childcare training student’s relations with infants at the Free Play Times. Relations were passively divided with active. As a result, the following became clear. 1. There is more frequency of passive relation with infants about this study’s training students. 2. The frequency of the play item with movement is less than that of play with a little movement. 3. In play with movement, there were a lot of rule explanations and was a lot of frequency of kakekko(tag) without the necessity. 4. It was related. the division of the relations pattern of the movement play into four and There was bias in the entire practice student. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 巻 4, p. 97-102, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |