WEKO3
アイテム
読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(2)―「つなぐ思考」の活性化―
https://doi.org/10.24767/00000293
https://doi.org/10.24767/00000293161da761-349e-47af-a9c6-a1d77aac6aa5
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2011-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 読解リテラシーの向上をめざす学習指導の工夫に関する研究(2)―「つなぐ思考」の活性化― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A Study of Methods and Techniques of Instruction for the Improvement of Reading- Comprehension Literacy(2)― Activation of Logical Thinking ― | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 論理的思考力 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 新学習指導要領 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 小学校低学年 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 読解指導 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 絵本の読み聞かせ | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000293 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
伊﨑, 一夫
× 伊﨑, 一夫
× ISAKI, Kazuo
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | The purpose of the present study is to clarify the ideal way of how the "logical thinking" can be acquired in learning activity of an introductory period in "Read" area by means of effective methods and techniques of nstruction. We can assume that the following points enable this aim to be successful: 1. To continue reading picture books to children and let them exchange their impressions, 2. To use the conjunctions that urge " logical thinking," and 3. To bring their own impressions together as "Favorite". In learning activities at the introductory period of“ reading”, they are supposed not only to enjoy stories and to describe their simple impressions but also to write their ideas logically based on the coherent reason. This study is characteristic of how the practical attempt could verify the technical betterment of teaching devices at the early period of “reading”. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 巻 4, p. 65-71, 発行日 2011-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |