WEKO3
アイテム
教師教育における新しい職能開発の課題 ―教育・研究倫理の教育と文化―
https://doi.org/10.24767/00000242
https://doi.org/10.24767/00000242bb69f55b-3bb1-4372-8d16-1881f779c5bf
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2008-03-01 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 教師教育における新しい職能開発の課題 ―教育・研究倫理の教育と文化― | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | A New Subject of Professional Development in Teacher Education - Education and Culture of Educational Research Ethics - | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教師教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 職能開発 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 教育・研究倫理 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 現職教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | 大学教育 | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Teacher Education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Professional Development | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Educational Research Ethics | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | In-service Education [Training] | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | University Education | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000242 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
佐々木, 保行
× 佐々木, 保行
× Sasaki, Yasuyuki
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | At the end of the Cold War in the 1990s, major industrialized nations introduced new education reforms aimed at promoting the concept of citizenship. This concept is based on social equality and fairness in modern civil society. Japan like many other developed countries faces a turning point with its education reforms. Therefore , it is necessary for universities to evaluate teachers' capabilities and qualities in relation to ethics of educational research . The reason is that teachers are required to fulfill communal responsibilities both in education and research as members of a professional group. Most of unive rsities and research institutions have a research ethical code and strict rules for preventing research misconduct. The Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology (Monbu-kagaku-sho), the Science Council of Japan (Nihon-gakujutsu-kaigi), and other government agencies have published research ethical codes, reform measures, guidelines, and made several declarations in order to prevent wrongdoing. However, misconduct in research activity still remains a problem in many nations. The best way for researchers to acquire academic integrity is through educational training in research ethics. The same thing can be said of teachers of elementary, junior, and sen ior high schools. The next stage, then, is to apply the issue mentioned above to teacher education or in-service training, and to design a new university educational curriculum for school teachers. |
|||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 1, p. 1-8, 発行日 2008-03-01 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 | |||||||||
見出し | ||||||||||
言語 | ja |