ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第25号(2024)

対話的な学習を成立させる学習の在り方 ー 文学教材の教材研究で明らかにすること ー

https://ipu.repo.nii.ac.jp/records/2000095
https://ipu.repo.nii.ac.jp/records/2000095
aa7e7b7a-e29c-4438-95d6-aca43ce9f1a9
名前 / ファイル ライセンス アクション
05_内田仁志.pdf 05_内田仁志.pdf (699 KB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2025-01-25
タイトル
タイトル 対話的な学習を成立させる学習の在り方 ー 文学教材の教材研究で明らかにすること ー
言語 ja
タイトル
タイトル A way of learning that establishes interactive learning ー What to Reveal in the Study of Literary Materials ー
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 国語科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 学習指導要領
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 主体的対話的で深い学び
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 文学教材
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese language education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 curriculum guidelines
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 proactive and interactive deep learning
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 literary materials
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 内田,仁志

× 内田,仁志

ja 内田,仁志

Search repository
著者(英)
姓名 UCHIDA, Hitoshi
言語 en
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 本稿は現学習指導要領の「主体的・対話的で深い学びの視点からの授業改善」の視点から小学校文学教材の指導を研究対象にしたものである。文学教材に研究対象を限定した理由は,文学教材の学習が児童生徒の思いつきの感想に流れ,作品の主題とは大きく異なる解釈も是とする授業が見受けられるからである。しかし,筆者として物語に書かれた作者の意図,工夫は読み取るべきという視点から解決策として教材研究の充実に着目した。教材研究で教えるべき内容を教師側で把握しておけば恣意的な子どもの意見に流されることなく物語の主題をとらえた学習になることを立証したものである。
言語 ja
抄録(別言語)
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper focuses on the teaching of elementary school literary materials from the perspective of the current curriculum guidelines’ “improving lessons from the perspective of independent, interactive, and deep learning.”The reason for limiting the research to literary materials is that there are classes in which the study of literary materials tends to be guided by students’ spontaneous impressions, and interpretations that differ greatly from the theme of the work are accepted. However, as a writer, I believe that the author’s intentions and ingenuity written in the story should be read, and so I focused on improving material research as a solution. It has been proven that if teachers understand the content that needs to be taught through material research, it will result in learning that grasps the theme of the story without being swayed by the arbitrary opinions of students.
言語 en
bibliographic_information ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 25, p. 33-40, ページ数 8, 発行日 2024-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
item_10002_publisher_24
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
item_10002_source_id_11
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
出版タイプ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
言語 ja
主題Scheme NDC
主題 375.8
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-12 06:38:47.213930
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3