ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第21号 (2022)

持久走における「共走」概念の再検討

https://doi.org/10.24767/00000814
https://doi.org/10.24767/00000814
f8c775d0-85c1-49b8-ad02-3fd4b56e1303
名前 / ファイル ライセンス アクション
04_齋藤祐一_21号.pdf 04_齋藤祐一_21号 (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-12-21
タイトル
タイトル 持久走における「共走」概念の再検討
言語 ja
タイトル
タイトル Reconsidering the Concept of “Kyo-so” in Endurance Running
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Kyo-So
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 endurance running
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning contents
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 SCAT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000814
ID登録タイプ JaLC
著者 齋藤, 祐一

× 齋藤, 祐一

ja 齋藤, 祐一

ja-Kana サイトウ, ユウイチ

Search repository
SAITO, Yuichi

× SAITO, Yuichi

en SAITO, Yuichi

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, the concept of “Kyo-so” proposed by Yamanishi (2011) was reviewed from the perspective of endurance running in school physical education. Through the practice of endurance running classes oriented toward “knowing oneself while using others as a mediator,” learners’ cognitive objects expanded, and at the same time, their physical senses were also extended. The learners also realized that the content of what they learned differed depending on the distance between them and others, and it became clear that they also realized the advantages of running alone when they ran with others. These results indicate that simply running together as a form of learning does not constitute “Kyo-so,” and this was also observed in Sato’s study (2016). For the citizen runners, “Kyo-so” meant experiencing a sense of solidarity, including fun and pain, as they accompanied the runners around them to the goal. However, to achieve this, runners themselves must recognize who or what others are. Therefore, it became clear that “Kyo-so” in endurance running in school physical education is expected to function as a place to identify others as a medium to know oneself.
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 21, p. 29-38, 発行日 2022-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 780
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:57:59.535884
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3