ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第20号 (2022)

理科教師塾®で研究された教材及び指導法の小学校における活用の検討 ― 今後の理科教師塾の活動を意義深くするために ―

https://doi.org/10.24767/00000786
https://doi.org/10.24767/00000786
f3f8de0d-ffcb-4461-8181-06188f87c1cf
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_平松茂_20号.pdf 03_平松茂_20号 (5.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2022-04-19
タイトル
タイトル 理科教師塾®で研究された教材及び指導法の小学校における活用の検討 ― 今後の理科教師塾の活動を意義深くするために ―
言語 ja
タイトル
タイトル Use of Teaching Materials and Methods Researched at Rika Kyoshi Juku®in Elementary School ― Making Future Activities at Rika Kyoshi Juku Meaningful ―
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教師塾
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 理科教育
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 教材研究
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 模擬授業
キーワード
言語 ja
主題Scheme Other
主題 小学校
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Rika Kyoshi Juku
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 science education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 teaching material research
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 classroom practice
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 elementary school
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000786
ID登録タイプ JaLC
著者 平松, 茂

× 平松, 茂

ja 平松, 茂

ja-Kana ヒラマツ, シゲル

Search repository
HIRAMATSU, Shigeru

× HIRAMATSU, Shigeru

en HIRAMATSU, Shigeru

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study investigates the status of utilization of teaching materials and methods researched at the International Pacific University Rika Kyoshi Juku (science teachers’ cram school), established for training teachers with advanced science teaching skills, by elementary school science teachers who started teaching after training at Rika Kyoshi Juku. The teaching materials reviewed for the research report were of 23 different types, including those researched at Rika Kyoshi Juku and others that were commercially available. Among these, class progress and the responses of the children, as well as innovation and advances in teaching, were summarized for selected examples for which full practical reports were collected. In addition, on obtaining cooperation, a questionnaire survey on the teaching materials, including their significance and the effectiveness of their utilization, was conducted. As a result, it was understood that teachers themselves enjoyed researching teaching materials that they considered meaningful for adoption as teachers and that such materials made it easier for children to visualize natural objects and phenomena.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 20, p. 17-27, 発行日 2022-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:58:17.037601
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3