ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第19号 (2021)

小中学国語教科書所収「話し合い」教材に関する一考察 ― 令和2~3年度発行教科書の場合 ―

https://doi.org/10.24767/00000766
https://doi.org/10.24767/00000766
3202d1a6-b594-4233-a077-b45a9c29169e
名前 / ファイル ライセンス アクション
03_長谷浩也_19号.pdf 03_長谷浩也_19号 (825.9 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2021-12-23
タイトル
タイトル 小中学国語教科書所収「話し合い」教材に関する一考察 ― 令和2~3年度発行教科書の場合 ―
言語 ja
タイトル
タイトル A Consideration of ‘Discussion’ Textbooks of Japanese Language in Elementary and Junior High Schools: A Survey from 2020 to 2021
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese language textbook for elementary and junior high school students published in 2020 and 2021, “Discussion” teaching materials, textbook analysis, elementary and junior high school students
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000766
ID登録タイプ JaLC
著者 長谷, 浩也

× 長谷, 浩也

ja 長谷, 浩也

ja-Kana ハセ, ヒロナリ

Search repository
重内, 俊介

× 重内, 俊介

ja 重内, 俊介

ja-Kana シゲウチ, シュンスケ

Search repository
HASE, Hironari

× HASE, Hironari

en HASE, Hironari

Search repository
SIGEUCHI, Shunsuke

× SIGEUCHI, Shunsuke

en SIGEUCHI, Shunsuke

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 In this study, “discussion” materials in Japanese language textbooks for elementary and junior high schools published in 2020 and 2021 were classified, organized, and examined according to the elements of “topic,”“process,” and “discussion examples”. As a result, more than 60% of the “topics” in both elementary and junior high schools was classified as the problem-solving type. As for the “process,” the number of elementary schools increased by about 35% compared to the previous year, and the number of junior high schools decreased by about 18% compared to the previous year. The percentage of “discussion examples” was 100% in both elementary and junior high schools. In addition, “Annotations” and “notes” were also found in almost all the materials. In addition, it was confirmed that the materials consisted of two-dimensional codes that allowed students to understand the contents visually and audibly, and the internal language that made thinking visible. This means that, by analyzing the “elements” and other factors, instructors can clarify the viewpoints that have to be taken into account in“discussion”.
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 19, p. 23-32, 発行日 2021-11-30
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1230704X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 10:59:17.466324
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3