WEKO3
アイテム
学習者オートノミーを育成するコース運営の試み ― 自己調整学習の自己省察に着目して ―
https://doi.org/10.24767/00000713
https://doi.org/10.24767/000007136bae9706-72e5-4663-bbb9-a82e8ee79f41
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-12-22 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 学習者オートノミーを育成するコース運営の試み ― 自己調整学習の自己省察に着目して ― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | Attempt of course management to train learner autonomy ― Focusing on self-reflection of self-regulated learning ― | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 学習者オートノミー | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 教師の役割 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | コース運営 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自己調整学習 | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | 自己省察 | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000713 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
安原, 凜
× 安原, 凜
× YASUHARA, Rin
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | 本稿の目的は,学習者オートノミーの育成を分析することにある。留学生別科のコースの中に週に3~4日,自己省察の機会(宿題を直す時間)を設けた結果,教師と学習者に変化が見られた。コース修了後に実施したアンケートでは,学習者から宿題を直す時間が必要だとの意見が得られた。その理由は,「次に同じ間違いをしなくなる」,「長く覚えられる」,「深く理解できる」,「間違いの直し方がわかる」というものだった。一方で,自己省察ができるようにならなかった学習者には,学習者に答えを訂正させ,教師へも躊躇なく何度でも質問できるようなサポートが必要だと考える。 | |||||||||||
抄録(別言語) | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to analyze how to foster the learner autonomy. By using the course for checking homework few times a week, it will be showed the changing of teachers and students. The results from the end of class questionnaire found new views, which are as follows to know how to correct homework to understand clearly to remember for long time to know not to wrong again. On the other hand, for students who have not become to reflect on themselves. The author needs the supports for encourage the students to check answers and to ask teachers many times without hesitation. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 17, p. 117-122, 発行日 2020-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 810 |