WEKO3
アイテム
乳幼児期の保育における保育者と子どもの関わりに関する一考察 ― 領域「人間関係」に着目した保育者の役割を考える ―
https://doi.org/10.24767/00000705
https://doi.org/10.24767/000007055b24ba9b-a4d3-41cb-bafe-43abc45a495d
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-12-18 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 乳幼児期の保育における保育者と子どもの関わりに関する一考察 ― 領域「人間関係」に着目した保育者の役割を考える ― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on the Relationship between Childcare and Children in Early Childhood Care ― Considering the role of a childcare focusing on the area “human relations” ― | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | childcare content | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | area human relations | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | childcare | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | human environment | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000705 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
平松, 美由紀
× 平松, 美由紀
× HIRAMATSU, Miyuki
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | In this study, we focused on the purpose and contents of the “human relations” in the field of childcare guidelines, kindergarten education guidelines, kindergarten cooperation type certified child-care education and childcare guidelines, and considered the role of childcare workers involved in children. For children, the caregiver will be the first teacher they will meet. In addition, childcare is the largest environment for childcare conducted through the environment. In day-to-day childcare practice, how do “caregivers” position the goals of the “human relations” domain, clarify the perspective of the child's upbringing that is included in the three goals at each age, and how do they relate to other domains? It turns out that it is important to think that way. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 17, p. 37-47, 発行日 2020-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |