WEKO3
アイテム
米国小学校教員による「安全」に関する単元指導の論理 ― デューイ市民性教育論の現代的展開 ―
https://doi.org/10.24767/00000703
https://doi.org/10.24767/00000703372aff59-e7f8-408e-afce-5601cee83399
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2020-12-15 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 米国小学校教員による「安全」に関する単元指導の論理 ― デューイ市民性教育論の現代的展開 ― | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | The theory of unit instruction on “Safety” by a US elementary school teacher ― Modern developments of John Dewey’s theory of citizenship education ― | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | John Dewey | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | citizenship education | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | elementary school | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | unit instruction | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
言語 | en | |||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | manages curriculum | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
ID登録 | ||||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000703 | |||||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||||
著者 |
中原, 朋生
× 中原, 朋生
× NAKAHARA, Tomoo
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | The purpose of this paper is to clarify the contemporary practicability of Dewey’s theory of citizenship education. To achieve this purpose, first, this paper considers the theory of citizenship education in Dewey’s works: “Ethical Principles Underlying Education” (1887) and “Moral Principles in Education” (1909). Second, this paper analyzes the citizenship education practices of modern elementary school teachers from the viewpoint of Dewey's theory of citizenship education. In order to practice Dewey’s theory of citizenship education in modern times, the following three points have been drawn from the above considerations: (1) it is necessary to have an integrated unit plan that manages the curriculum and extracurricular activities; (2) unit content is selected based on pragmatic usefulness in the real world; and (3) the unit is the process by which children, as citizens, create and implement a plan to actually transform society. | |||||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY 巻 17, p. 21-29, 発行日 2020-11-30 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||||
言語 | ja | |||||||||||
出版者(英) | ||||||||||||
出版者 | INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||||
主題 | 370 |