ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 環太平洋大学研究紀要
  3. 第14号 (2019)

仮想視点を用いた「読むこと」の学習過程の効果

https://doi.org/10.24767/00000612
https://doi.org/10.24767/00000612
a54b895a-04c3-4fbc-84df-ec13d653497f
名前 / ファイル ライセンス アクション
研究紀要第14号_02.pdf 研究紀要第14号_02 (3.7 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2019-05-14
タイトル
タイトル 仮想視点を用いた「読むこと」の学習過程の効果
言語 ja
タイトル
タイトル Effects on learning process in “reading” with virtual viewpoints in Japanese education
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Japanese education
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 learning process
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 “reading”
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 virtual viewpoints
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.24767/00000612
ID登録タイプ JaLC
著者 菊地, 一

× 菊地, 一

ja 菊地, 一

ja-Kana キクチ, ハジメ

Search repository
KIKUCHI, Hajime

× KIKUCHI, Hajime

en KIKUCHI, Hajime

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This study aims to seek the class in which ‘slow learners’ as well as the students who have a head for Japanese can enjoy and be filled with a sense of achievement, and even these students can improve their scholastic abilities. I planned reading activities, one type of Active Learning, using virtual viewpoints as learning bypass. In the activities I had my students make scripts for actors as if they were directors of a movie. This paper analyzes and discusses the result of the activities.
 As a consequence, the hypothesis that such reading activities are effective for the students is supported, and in fact their scholastic abilities, reading abilities, are improved. In addition, ‘effects of active and expressive learning’ and ‘reading up in creative learning’ are confirmed.
 In previous studies, there remained an issue that it is necessary to understand the ‘reading process of each student’ in more detail. In order to try and overcome this issue I made use of a pre-test to understand how they are likely to read, and of a post-test to evaluate how the inclination changed.
 As a result, I confirmed in detail that ‘students should pay attention to situations and characters in the play while reading (comprehension of contents)’ and that ‘students should be aware of psychological changes of characters in the play (comprehension of feelings).
言語 en
書誌情報 ja : 環太平洋大学研究紀要
en : BULLETIN OF INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY

巻 14, p. 11-24, 発行日 2019-03-31
出版者
出版者 環太平洋大学
言語 ja
出版者(英)
出版者 INTERNATIONAL PACIFIC UNIVERSITY
言語 en
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-479X
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 007
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 010
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 370
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 11:02:00.010808
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3