Item type |
紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) |
公開日 |
2018-03-21 |
タイトル |
|
|
タイトル |
日本の幼稚園におけるキッズ・イングリッシュ・プログラムの取り組み ― その目的と予測,結果の考察 ― |
|
言語 |
ja |
タイトル |
|
|
タイトル |
Kids English Program Visits to a Japanese Kindergarten ― Intentions, Expectation and Results ― |
|
言語 |
en |
言語 |
|
|
言語 |
eng |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Assistant Teaching |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
EFL |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Early Childhood Education |
キーワード |
|
|
言語 |
en |
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
Pre-service Teacher Training |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
departmental bulletin paper |
ID登録 |
|
|
ID登録 |
10.24767/00000574 |
|
ID登録タイプ |
JaLC |
著者 |
オレクサ, ロバート
ウォルシュ, アンソニー
OLEXA, Robert
WALSH, Anthony
|
抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Abstract |
|
内容記述 |
There has been a reported lack of pre-service teacher training given to university students in Japan. In contrast, the Kids English program at International Pacific University (IPU) provides an opportunity for university students to gain experience with young learners. During the visits Japanese and Vietnamese university students interact with kindergarteners in the role of Teaching Assistant (TA) while cooperating to create an English as a Foreign Language (EFL) environment. Teacher and student reflections are presented as interview responses. The intentions and expectations of the program are considered with respect to current research on teaching English to young learners. A longitudinal study exploring the future job placements of participants may help to understand the benefits of the program in relation to job success. |
|
言語 |
en |
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要
en : Bulletin of International Pacific University
巻 12,
p. 215-220,
発行日 2018-03-21
|
出版者 |
|
|
出版者 |
環太平洋大学 |
|
言語 |
ja |
出版者(英) |
|
|
出版者 |
International Pacific University |
|
言語 |
en |
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
1882-479X |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA1230704X |
権利 |
|
|
言語 |
ja |
|
権利情報 |
環太平洋大学 |
著者版フラグ |
|
|
出版タイプ |
VoR |
|
出版タイプResource |
http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
370 |
日本十進分類法 |
|
|
主題Scheme |
NDC |
|
主題 |
830 |