WEKO3
アイテム
国語科教育「読むこと」における「新しい指導過程」の可能性
https://doi.org/10.24767/00000559
https://doi.org/10.24767/00000559c6188f19-4ba6-4856-8686-58e61d6208c1
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2018-03-21 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 国語科教育「読むこと」における「新しい指導過程」の可能性 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | Possibility of“ new instruction process” for“ reading”in Japanese education | |||||||||
言語 | en | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | Japanese education | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | a new instruction process | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | today’s children | |||||||||
キーワード | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | deepen reading | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||
ID登録 | ||||||||||
ID登録 | 10.24767/00000559 | |||||||||
ID登録タイプ | JaLC | |||||||||
著者 |
菊地, 一
× 菊地, 一
× KIKUCHI, Hajime
|
|||||||||
抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||
内容記述 | At present, we have to cope with these problems: there are only a few students in the class who give opinions by raising their hands, some students don’t keep concentrating on the class even a few minutes after it starts, and there are few classes where all the children can deepen the understanding of reading while giving opinions. In order to improve these problems, instead of the typical instruction process of reading such as introduction, development, rearranging, and summary, we have to examine the effect of a new instruction process along the situation of today’s children such as introduce, turn over to, unit to heap up, and ride. Through this experiment, we would like to consider the class in which all the participants can deepen reading, including the children who have difficulty in joining and understanding the class. | |||||||||
言語 | en | |||||||||
書誌情報 |
ja : 環太平洋大学研究紀要 en : Bulletin of International Pacific University 巻 12, p. 97-108, 発行日 2018-03-21 |
|||||||||
出版者 | ||||||||||
出版者 | 環太平洋大学 | |||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者(英) | ||||||||||
出版者 | International Pacific University | |||||||||
言語 | en | |||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 1882-479X | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA1230704X | |||||||||
権利 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
権利情報 | 環太平洋大学 | |||||||||
著者版フラグ | ||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 | |||||||||
日本十進分類法 | ||||||||||
主題Scheme | NDC | |||||||||
主題 | 370 |